Výjimečné vizitky? Záleží na velikosti a tvaru?

Svět se sice odklání od papírových verzí dokumentů, knihy se vyměňují za e-knihy, ale přesto některé věci existují především v materiální variantě. Například vizitky. Souvisí to s tradicemi a konvencemi? Nebo jsme zvyklí dávat papírové kartičky? Ale co je nejdůležitější-v otázce vizitek si můžete dovolit více a více. Vlastní tvary a velikosti vizitek umožňují vytvářet jedinečné a extrémně kreativní návrhy.

 

Vizitky-standardní velikosti

Nazýváme je také tiskárenskými pracemi. Z praktických důvodů by moderní vizitky měly být umístěny v následujících oddílech: až 9 cm x 5,5 cm. Proč? Protože to jsou standardní velikosti vizitek, které se vejdou do segregátorů. Vizitky zase připomínají krabice nebo složky s odpovídajícími přihrádkami pro ukládání bloků s osobními údaji. Známá a celosvětově rozšířená standardní velikost vizitek byla dokonce zahrnuta do standardu ISO 7810 ID-1 a odpovídá rozměrům kreditních karet (85,60 mm × 53,98 mm). Takže si můžeme být jisti, že se také vejde do naší peněženky.

 

Vlastní vizitky-velikosti v různých zemích

Nejoblíbenější velikosti bloků však nejsou celosvětovou normou. Některé země mají své obecně uznávané standardy. V okamžiku výměny vizitek mezi podnikateli a obchodními partnery jiných národností se můžete divit! Různé země mají své přijaté velikosti vizitek. Viz několik příkladů:

  • Austrálie, Nový Zéland-90 mm x 55 mm,
  • Japonsko-91 mm x 55 mm,
  • Kanada, USA, Nizozemsko-89 mm x 51 mm,
  • Itálie, Velká Británie, Francie, Německo, Španělsko-95 mm x 55 mm,
  • Čína-90 mm x 54 mm.

Méně obvyklou velikostí vizitek je formát A8 (74 mm × 52 mm), ačkoli se stále vyskytuje v obchodním světě.

 

Podle účelu-typologie vizitek

Mohou být rozděleny do několika druhů. Z hlediska určení rozlišujeme:

  • služební – vizitky velmi důležité a nezbytné v podnikání. Rozměry těchto tiskovin musí splňovat obecně uznávané normy. Obsahuje základní osobní údaje, logo a název společnosti, telefonní číslo, e-mailovou adresu. Samozřejmě může obsahovat ještě více informací, ale nepřehánějte to s ním,
  • osobní – obsahuje osobní údaje, akademický nebo důstojnický titul a někdy i další informace. Ale musíme si uvědomit, že malé velikosti vizitky neumožňuje umístit na ně příliš mnoho informací, protože zpráva se stává nečitelnou, a celý design je méně estetický,
  • rodinná – obvykle má pouze jména a příjmení bez adresy. Tato vizitka je připojena při odesílání daru a někdy se používá při seznamování,
  • kombinovaná – má prvky osobní a obchodní vizitky.

 

Kdy se bude hodit nestandardní velikost vizitky?

Za prvé, pokud obchodujete s lidmi ze zahraničí, měli byste mít vizitku. Je těžké si zapamatovat data v jiném jazyce a předání vizitky vám ukáže, že berete obchodního partnera vážně, stejně jako vaši firmu nebo pozici. Pokud jiná země vyžaduje jiné velikosti vizitek, zkuste vytisknout alespoň několik exemplářů v příslušném formátu. Pracujete v „tvůrčí profesi“? Nebo začínáte podnikat v reklamní branži? Vlastní velikosti vizitek vám mohou velmi pomoci! Koneckonců, kreativní vizitka je klíčem k úspěchu! Pokud bude mít nepředvídatelné tvary nebo úžasný formát, budou lépe zapamatovatelné. A to je to, co potřebujete-probudit zájem a přilákat zákazníky. Snažte se nemyslet šablonově!

 

S fotkou nebo bez? A co transparentní?

V digitálních tiskárnách si můžete objednat vizitky. Díky moderním zařízením je stroj schopen tisknout i ten nejduchaplněnší vzor – samozřejmě vše v rozumném rozsahu. Při vytváření projektu, při výběru velikosti vizitky nejprve zvažte, jak jinak ji můžete zlepšit. A co přidání fotografie na vizitku? Díky tomu si zákazník rychleji a snadněji zapamatuje a také propojí váš obraz s obrazem společnosti nebo službou, kterou nabízíte. Namísto výběru standardního papíru můžete zvolit odvážnější řešení. Průhledná vizitka, matný papír, lesklá písmena nebo třeba zušlechťování fólií? Máte tolik z čeho vybírat! Vsaďte na originalitu a nebudete litovat!

Nierozpoznany wyraz
×
Brak propozycji

dodaj do słownika

Napsat komentář