Z čeho udělat vizitky?

Každý, kdo potřebuje vytisknout vizitky, má v hlavě vstupní koncepci toho, jak by měly vypadat. Při tvorbě projektu vizitky stojí zase za to znát technické možnosti, které mají tiskárny k dispozici. Mnoho skvělých nápadů ztroskotá v koncové fázi projektu: při výběru správného papíru, fólie a nakonec formátu. A naopak: mnoho docela průměrných vizitek by mohlo udělat díru do světa, kdyby se pouze jejich autor rozhodl pro zušlechtěný tisk nebo neobvyklý podklad.

Formát vizitky

Nejoblíbenější rozměry vizitek jsou 90×50 mm. Můžete se také setkat s vizitkami o rozměrech 85×55 mm – tzv. eurostandard, široce používaný v Německu a západní Evropě obecně. Pro výběr jednoho z těchto formátů rozhodují praktické důvody: snadno se vejde do vaší peněženky nebo vizitkáře. Kromě toho v mnoha průmyslových odvětvích, zejména v těch, které se týkají financí, práva atd. je prostě třeba takovou vizitku mít. 

Papír na vizitky

Všeobecně platí, že čím větší je hmotnost (hmotnost 1 m2 papíru vyjádřená v gramech), tím lépe vizitka vypadá. Opravdu nestojí za to investovat do vizitek na 80 g papíru, pouze papír 250–400 g dává nejlepší výsledky (a lze se setkat i s 600 g). A že tenké vizitky jsou levné vizitky? Určitě lze najít online tiskárnu, která v dané chvíli má akci na tisk slušných vizitek za cenu blízkou těm vyráběným na 80 g papíru. 

Zušlechtění vizitek

Pokud někdo chce jen vytisknout pěkné a levné vizitky, nepotřebuje žádné zušlechtění. Vše, co potřebuje, je dobrý papír a vyvážený projekt. Jsou to však právě zušlechtění, která mění běžné vizitky na ty, které přitahují zrak. Existuje mnoho způsobů, jak zušlechtit tisk, a při projektování vizitky je dobré mít povědomí o alespoň několika nejuniverzálnějších zušlechťovacích metodách:

  • foliování – jinými slovy laminování. Vytištěné vizitky mohou být potaženy tenkou, průhlednou fólií, matnou nebo lesklou. Na jedné nebo obou stranách. Papír potažený fólií je méně náchylný k poškození a mírně tužší. Foliování je ve skutečnosti standardem, pokud jde o tisk vizitek, používá se velmi často.
  • Parciální UV lak – konvexní, kluzký a lesklý. Jak název napovídá, potahuje se ním vybrané části vizitky. Vypadá skvěle zejména na černém pozadí. 
  • embosování – slouží k zvýraznění některých prvků tisku, např. nápisu.
  • hot-stamping – nanášení lesklé hliníkové vrstvy v reliéfní oblasti. Na výběr jsou různé barvy a dokonce i speciální efekty, jako jsou hologramy.



Napsat komentář