GRAFICKÝ PROJEKT REKLAMNÍCH BLOKŮ

Zakázky pro grafiky mohou být opravdu různé. Od projektů svatebních pozvánek, prvního přijímání, až po tvorbu loga firem nebo reklamních bannerů. Jednou ze zakázek, které jako grafik dostávám vcelku zřídka, jsou projekty reklamních bloků se spirálou.

Navzdory očekávání mohou být reklamní bloky různé. Malé listy linkovaného nebo čtverečkovaného papíru, případně pokročilejší sešity v pevné vazbě. Ty první jsou často rozdávány firmami u příležitosti různých regionálních nebo společenských událostí, zatímco druhé využívají např. operátoři telefonních sítí a předávají je svým zákazníkům během uzavírání smluv. Tyto drobné dodatky působí, že se na daného operátora dívá jinýma očima. Soustřeďme se však na méně pokročilé bloky, tedy archy papíru. Nemají žádnou vazbu a karty se obvykle spojují pomocí lepidla tak, aby je bylo možné bez problému odtrhávat. Z pravidla mají malý formát, a právě na to by měl grafik pamatovat při tvorbě úvodního projektu. Občas se využívá na půl průhledné pozadí s logem společnosti nebo nějakými charakteristickými symboly či obrázky. Častěji se však firmy rozhodují na méně invazivní reklamu v podobě malého loga na spodní části papíru. Kromě toho lze na kartě uvést několik základních informací o společnosti, například čím se zabývá a jaké služby nabízí. Důležité je, aby byl celek udržen v jemném, šetrném stylu – nadbytek informací spíše zákazníka odrazuje, než zajímá.

Napsat komentář